Tiedotteet 2018

AKT:n työtaistelutoimenpiteet vaikuttavat kuljetuksiin -

15.10.2018 - Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto AKT:n julistama laajennettu ylityökielto sekä työvuorojen vaihtokielto vaikuttaa myös DHL Freightin hoitamiin kuljetuksiin. Erityisesti satamissa laivojen lastaamisen ja purkamisen hidastuminen ja siitä seurannut ruuhkautuminen aiheuttaa viiveitä vienti- ja tuontikuljetuksille.

Tämänhetkisen tiedon mukaan työtaistelutoimenpiteet jatkuvat 28.10. klo 24.00 saakka. Pahoittelemme häiriötä ja teemme omalta osaltamme parhaamme, jotta vaikutukset asiakkaidemme lähetyksille jäisivät mahdollisimman vähäisiksi. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme mahdollisista muutoksista mm. nettisivujemme palvelu-uutisissa.

Asiakaspalvelunumeron häiriö ohi -

12.10.2018 - DHL Freightin asiakaspalvelunumeroa 020 345 345 vaivannut häiriö on saatu korjattua ja puheluita otetaan vastaan normaalisti. Kiitos kärsivällisyydestä!

Häiriö DHL Freightin asiakaspalvelunumerossa -

12.10.2018 - DHL Freightin asiakaspalvelunumero 020 345 345 ei toimi tällä hetkellä. Vikaa paikannetaan parhaillaan.

Tavoitat asiakaspalvelun tarvittaessa numerosta 020 533 2600. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

AKT:n sopimusalojen työtaistelutoimenpiteet vaikuttavat kuljetuksiin -

5.10.2018 - Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto AKT on julistanut sopimusaloilleen laajennetun ylityö- ja työvuorojen vaihtokiellon maanantaista 8.10. klo 0.00 alkaen ja 28.10. klo 24.00 saakka. Se koskee mm. ahtausalan, terminaalialan sekä huolinta-alan varastoterminaali- ja satamatyöntekijöiden työehtosopimuksten piirissä työskenteleviä henkilöitä.

Ylityö- ja vuoronvaihtokiellot voivat aiheuttaa viiveitä myös DHL-yhtiöiden hoitamille kuljetuksille. Erityisesti satamissa laivojen lastaamisen ja purkamisen hidastuminen tulee vaikuttamaan vienti- ja tuontikuljetuksiin.

Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuviaa häiriötä ja teemme omalta osaltamme parhaamme, jotta vaikutukset asiakkaidemme lähetyksille jäisivät mahdollisimman vähäisiksi. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme mahdollisista muutoksista mm. nettisivujemme palvelu-uutisissa.

Ajankohtaisia uutisia lakkotilanteesta kootusti YLEn nettisivuilla

Poliittisen lakon 3.10. vaikutukset -

2.10.2018 - Useat ammattiliitot vastustavat suunniteltua irtisanomislain uudistusta osallistumalla päivän mittaiseen poliittiseen mielenilmaukseen keskiviikkona 3.10.2018. DHL Freight palvelee asiakkaitaan normaalisti, mikäli tilanteeseen ei tule muutoksia tai uusia osapuolia liity lakkoon.

Lähetysten toimitukset ja noudot yrityksiltä, jotka ovat keskiviikkona lakon vuoksi suljettuja, siirtyvät loppuviikolle. Koska torstaille ja perjantaille jää näin normaalia suurempi määrä kuormia hoidettavaksi, tilanteella saattaa olla vaikutuksia joihinkin purkuihin ja lastauksiin. Näistä sovitaan erikseen.

Uusi lisäominaisuus DHL Freightin kappaletavarakuljetuksille: jakelu määräpäivänä -

24.9.2018 - DHL Freight EuroConnect -palvelulla on nyt uusi lisäominaisuus, Fixed Delivery Date. Kappaletavaralähetykselle voidaan sopia jakelu tiettynä määräpäivänä: lähetys varastoidaan verkostomme terminaalissa 1-5 arkipäivän ajan ja toimitetaan haluttuna päivänä. Uuden ominaisuuden ansiosta saat lisää joustavuutta toimitustesi suunnitteluun.

Lisäominaisuus on tarjolla sekä tuonnissa Suomeen että viennissä Suomesta Eurooppaan. Kun teet vientikuljetustilauksen DHL Multishipping -lähetysohjelmaamme käyttäen, näet Fixed Delivery Date -ominaisuuden suoraan lisävalintana. DHL Freightin myynti antaa mielellään lisätietoa.

Aikataulumuutoksia Italian liikenteessä elokuussa -

2.7.2018 - Viikkojen 32-33 aikana Italiasta lastataan kappaletavaraa Suomeen ainoastaan perjantaisin. Viennissä Suomesta Italiaan puolestaan lastataan kappaletavaraa poikkeuksellisesti ainoastaan Milanoon, mistä jatkokuljetukset muualle Italiaan hoidetaan poikkeusreitityksin. Täyskuormakuljetuksista pyydämme sopimaan erikseen asiakaspalvelun kanssa. Tarvittaessa pyrimme palvelemaan asiakkaita erityisjärjestelyin.

Italian liikennettä rajoittavat elokuussa erityisesti siltakunnostustyöt Bolzanossa. Tämänhetkisen tiedon mukaan junaliikenne Brennerin kautta Veronaan / Veronasta on 6.-15.8. välisenä aikana kokonaan pysähdyksissä, ja ajankohtaa edeltävällä ja seuraavalla viikolla vuoroja harvennetaan huomattavasti. Viimeinen viennin lähtöpäivä Suomesta Italiaan ennen katkoa on perjantaina 3.8.2018.

Tsekin, Puolan ja muiden Keskisen Itä-Euroopan maiden aikataulumuutoksia -

29.6.2018 - To-pe 5.-6.7. ovat Tsekin tasavallassa lomapäiviä, joten viikolla 27 kappaletavaraa lastataan Suomeen ainoastaan tiistaina.

Viikkojen 30-34 aikana lastataan Puolasta sekä Tsekin tasavallasta kappaletavaraa Suomeen ainoastaan perjantaisin; tiistain lähdöt jäävät tilapäisesti pois.

Tämänhetkisen tiedon mukaan myös Itävallan kautta kulkevia Balkanin, Romanian ja Bulgarian kappaletavarayhteyksiä tullaan ajamaan poikkeusaikataulussa. Tiedot tarkentuvat myöhemmin.

Lisätietoja antaa tarvittaessa Baltia/KIE-liikennetiimi.
Raskaan liikenteen ajorajoituksia Euroopassa kesäaikaan -

25.6.2018 - Euroopan teillä esiintyy kesäkuukausien aikana viikonloppuisin ylimääräisiä raskaan liikenteen rajoituksia, joiden avulla pyritään varmistamaan sujuva lomaliikenne. Saksassa, joka on myös kauttakulkumaa suurelle osalle muiden maiden tavarakuljetuksia, on 1.7.-31.8. voimassa raskaan liikenteen ajokielto moottoriteillä lauantaisin klo 7.00 – 20.00 ja lisäksi “tavanomainen” sunnuntaiajokielto keskiyöstä klo 22:een. Eripituisia ajokieltoja esiintyy kesä-elokuun ja osittain syyskuunkin aikana myös mm. Italiassa (su), Unkarissa ja Kroatiassa (la-su) sekä Puolassa, Tsekissä ja Slovakiassa (pe-su). Ajokiellot aiheuttavat 1-2 päivän viivästyksen normaaleihin toimitusaikoihin kyseisenä aikana sekä tuonnissa että viennissä. Tarkempia tietoja saat tarvittaessa DHL Freightin asiakaspalvelusta sekä liikennetiimeiltä, puh. 020 345 345

Freight-asiakaspalvelu siirtyy juhannuksesta kesäaukioloaikaan -

20.6.2018 - Maantiekuljetusten asiakaspalvelu on 21.6. - 31.8. välisenä aikana tavoitettavissa puhelimitse klo 8-16. Kesäaukioloaika koskee DHL Freightin valtakunnallista asiakaspalvelunumeroa / puhelinvalikkoa 020 345 345 sekä liikennetiimien suoria numeroita. Asiakaspalvelu palaa normaaliin aukioloaikaansa klo 8-17 maanantaista 3.9. alkaen.

Jalkapallon MM-kisoilla vaikutuksia Venäjän kuljetuksille -

15.6.2018 - Jalkapallon MM-kisat 2018 järjestetään Venäjällä 14.6.-15.7. välisenä aikana, ja pelejä on 11 paikkakunnalla: Moskovassa, Pietarissa, Kaliningradissa, Sotshissa, Rostovissa, Jekaterinburgissa, Kazanissa, Nizhny Novgorodissa, Samarassa, Saranskissa ja Volgogradissa. Mittavaan tapahtumaan liittyvät mittavat turvatoimet, joilla on vaikutuksia myös kuljetuksiin ja logistiikkaan. Viiveet noudoissa ja jakeluissa ovat mahdollisia erityisesti ottelupäivinä isäntäkaupungeissa. Vaarallisten aineiden kuljettamista on rajoitettu isäntäkaupungeissa kuljetusmuodosta riippumatta..

Juhannuksen aikataulumuutoksia maantiekuljetuksissa -

11.6.2018 - Viikolla 25 viennin kappaletavaralastaukset Suomesta Eurooppaan siirtyvät juhannusaaton vuoksi perjantailta torstaille 21.6.; noudot aikaistuvat vastaavasti. Kappaletavaralähdöt Pietariin ja Moskovaan aikaistuvat keskiviikolle 20.6.2018. Lisätietoja saat DHL Freightin asiakaspalvelusta.

Saksan tiemaksuun tulossa muutoksia -

7.6.2018 - Saksan tiemaksut laajenevat 1.7. alkaen koskemaan myös Saksan valtateitä. Muutos tulee vaikuttamaan sekä kappaletavaroiden noutohintoihin että yleisesti vetohintoihin Saksassa. DHL Freight julkaisee uudet tiemaksulisät heti kun muutosten vaikutus on saatu selvitettyä.

Kova tuuli viivästyttää laivoja -

28.5.2018 - Kovan vastatuulen vuoksi manner-Euroopan ja Suomen välisessä laivaliikenteessä on viiveitä. Lisäksi viiveitä aiheuttaa Travemünden sataman ruuhkaisuus. Tänä aamuna Saksasta saapuvat laivat ovat 2-5 tuntia myöhässä aikataulustaan. Samaten Tanskan Aarhusista Helsinkiin matkannut laiva saapui aamulla kovan tuulen vuoksi pari tuntia myöhässä. Viiveet voivat vaikuttaa tuontilähetysten toimitusaikatauluihin.

Työnseisaus Stevecon terminaaleissa Kotkassa ja Helsingissä -

18.5.2018 - Satamaoperaattori Stevecon ahtaajat järjestävät Kotkan Mussalon ja Hietasen satamissa sekä Helsingin Vuosaaren satamassa perjantaina 18.5.2018 klo 6.00 alkaen työnseisauksen, jonka on ilmoitettu päättyvän lauantaina 19.5.2018 klo 6.00. Tietojemme mukaan satamoperaattori Finnsteve toimii normaalisti, joten Helsingissä vaikutusten DHL Freightin maantiekuljetuksille pitäisi olle melko vähäisiä. Kotkassa viiveitä saattaa esiintyä sekä tuonnissa että viennissä. Pahoittelemme tilannetta.

Kevään aikataulumuutoksia -

20.4.2018 - Vapunpäivänä tiistaina 1.5. Suomessa ja monissa muissa Euroopan maissa ei ole kappaletavaralähtöjä.

Viikolla 19 kappaletavaralastaukset Suomessa (vienti) sekä Euroopassa (tuonti) ovat normaalisti perjantaina 11.5., mutta edeltävän helatorstain vuoksi noudot aikaistuvat.

Ylipäätään pyhäpäivät saattavat aiheuttaa viivettä jakeluihin sekä viennissä että tuonnissa. Lisätietoja antavat DHL Freightin liikennetiimit.

Ulkomaanliikenteen lakonuhka peruuntui -

29.3.2018 - Ulkomaan meriliikennettä 6.4.2018 uhannut kansipäällystön työtaistelu peruuntui, kun Suomen Laivanpäällystöliitto ry ja Suomen Varustamot ry pääsivät alkuviikosta neuvottelutulokseen ja sen jälkeen vielä molempien hallinnot hyväksyivät tuloksen. Valtakunnansovittelijan toimisto tiedotti asiasta 28.3. illalla. Kaikki työtaistelutoimet on siten peruttu.

Sääolosuhteet viivästyttävät edelleen Euroopan maantiekuljetuksia -

1.3.2018 - Koko Euroopassa ja Brittein saarilla on tällä hetkellä poikkeukselliset sääolosuhteet. Runsaat lumisateet ja pakkaset

vaikeuttavat noutoja ja toimituksia, teitä on suljettu ja raskaalle kalustolle on tietyillä alueilla asetettu ajokieltoja.

Myös laivaliikenteessä on viivästyksiä kovan tuulen vuoksi sekä Itämeren että Pohjanmeren reiteillä.

Tämä aiheuttaa viiveitä maantiekuljetuksissa.

Lisätietoa antaa tarvittaessa DHL Freightin yhteyshenkilösi.

Sääolosuhteet viivästyttävät Euroopan maantiekuljetuksia -

28.2.2018 - Keski – ja etelä Euroopassa sekä Brittein saarilla on tullut lunta ja on pakkasta ja tämä aiheuttaa viiveitä noutoihin ja jakeluihin. Info tullut ainakin seuraavista maista:  Espanja, Italia, Saksa, Ruotsi, Tanska, Englanti, Irlanti.

Myös laivaliikenteessä on viiveitä tuulen vuoksi  sekä Itämeren että Pohjanmeren reiteillä.

Viiveitä Turkin maantiekuljetuksissa -

26.2.2018 -Bulgarian rajalla on tullaushaasteita, osa tullaajista ja poliiseista eivät ole töissä. Rajalle on viikonlopusta alkaen muodostunut useiden kilometrien jonot, jotka aiheuttavat viiveitä Turkin kuljetuksissa.

Lisätietoa antaa tarvittaessa DHL Freightin yhteyshenkilösi.

Aikataulumuutoksia maalis-huhtikuussa -

22.2.2018 - Pääsiäinen ja muut pyhäpäivät aiheuttavat muutoksia DHL Freightin kappaletavarakuljetusaikatauluissa.

Unkarissa loppuviikon kappaletavaralähtö Suomeen viikolla 11 aikaistuu keskiviikolle 14.3. paikallisten pyhäpäivien vuoksi.

Pääsiäisviikolla (viikko 13) perjantain kappaletavaralastaukset Suomesta siirtyvät torstaille 29.3., jolloin noudot aikaistuvat vastaavasti. Myös tuonnissa osa maista lastaa kappaletavarat jo keskiviikkona 28.3. tai torstaina 29.3. perjantain sijasta. Ylipäätään pääsiäisen pyhät saattavat aiheuttaa viivettä jakeluihin sekä viennissä että tuonnissa.

Espanja: Myös viikolla 12 kappaletavaralähtö Suomesta Espanjaan aikaistuu torstaille 22.3., jotta lähetykset ehtivät pääsiäisviikolla perille ennen pyhien alkamista.

Venäjä: Pääsiäisviikolla kappaletavaralähtö Suomesta Pietariin aikaistuu keskiviikolle 28.3.

Lisätietoja antavat DHL Freightin liikennetiimit.

Satamien työkiistassa sovinto, lakonuhka väistyi -

9.2.2018 - Turun, Naantalin, Rauman, Kokkolan ja Oulun satamien nosturinkuljettajia ja satamavalvojia koskenut lakonuhka on väistynyt. Osapuolet hyväksyivät työkiistan sovintoesityksen tänään puolenpäivän aikaan.

Satamien työkiistassa uusi sovintoesitys -

9.2.2018 - Sovittelija on antanut uuden sovintoesityksen Turun, Naantalin, Rauman, Kokkolan ja Oulun satamien työkiistassa. Osapuolten on annettava vastauksensa esitykseen tänään klo 12.00. Mikäli asiassa ei päästä yhteisymmärrykseen, nosturinkuljettajat ja satamavalvojat aloittavat työnseisauksen näissä satamissa maanantaina 12.2. klo 6.00.

Viittä satamaa koskevan työriidan sovittelu jatkuu -

8.2.2018 - Valtakunnansovittelijan nettisivujen mukaan Turun, Naantalin, Rauman, Kokkolan ja Oulun satamien nosturinkuljettajia ja satamavalvojia koskevat neuvottelut jatkuvat edelleen. Kiistassa oli annettu sovintoesitys, jonka satamia edustava Avainta ry kuitenkin tänään hylkäsi.

Naantalin, Turun, Rauman, Kokkolan ja Oulun satamien lakonuhka 12.2. alkaen -

7.2.2018 - Avaintyönantajat ry:n sekä Suomen Merimiesunionin ja Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT:n väliset työehtosopimusneuvottelut ovat edelleen käynnissä ja tämänhetkisen tiedon mukaan jatkuvat viimeistään torstaina 8.2.2018. Työntekijäliittojen ilmoittama nosturinkuljettajien sekä satamavalvojien lakonuhka viidessä Suomen satamassa maanantaista 12.2. alkaen on edelleen voimassa, mikäli neuvotteluissa ei päästä sitä ennen tulokseen.

Pääosa DHL Freightin Suomen ja Skandinavian välisestä liikenteestä kulkee Turun ja Naantalin satamien kautta, joten toteutuessaan lakko aiheuttaisi sille merkittäviä viiveitä. Mahdollinen reititys muiden satamien kautta aiheuttaisi myöskin lisäkustannuksia ja -viiveitä.

Seuraamme neuvottelutilannetta tiiviisti ja tiedotamme asiakkaillemme tarvittaessa lisää. Mahdollisessa lakkotilanteessa teemme parhaamme viiveiden minimoimiseksi.

Lumentulo haittaa liikennettä manner-Euroopassa -

7.2.2018 - Voimakas lumentulo haittaa liikennettä useissa manner-Euroopan maissa, mm. Ranskassa, osassa Saksaa, Itävallassa, Kroatiassa ja Sloveniassa, sekä myös Virossa. Keliolosuhteet aiheuttavat viiveitä myös rahtikuljetuksille.

Poliittinen mielenilmaisu 2.2. aiheuttaa viiveitä kuljetuksille -

31.1.2018 - SAK:n ja ammattiliittojen järjestämällä poliittisella mielenilmauksella perjantaina 2.2. on vaikutuksia myös DHL Freightin maantierahtikuljetuksille.  Ahtaajat eivät pura tai lastaa laivoja kaikissa Suomen satamissa 2.2. klo 6.00 - 3.2. klo 6.00., mikä aiheuttaa viiveitä osalle kappaletavaraa sekä täysiä kuormia. Viennissä olemme pyrkineet aikaistamaan lähetysten noutoja yhteistyössä asiakkaidemme kanssa ja mm. kappaletavara lähtee matkaan pääosin jo torstaina. Tuonnin jakeluissa saattaa esiintyä viiveitä myös ensi viikon alkupuolella. Lisätietoa antaa DHL Freightin asiakaspalvelu.

Puolaan 30 tunnissa! Nopea kappaletavarayhteys Vantaalta Varsovaan -

31.1.2018 - DHL Freight on avannut uuden nopean alkuviikon kappaletavarayhteyden, joka vie lähetykset Vantaan terminaalistamme Puolaan Varsovan terminaaliin 30 tunnissa. Maantiekuljetus lähtee Suomesta keskiviikkoaamuisin ja saapuu Varsovan terminaaliimme torstaina iltapäivällä, jolloin lähetykset jaetaan vastaanottajille Puolassa perjantain ja maanantain aikana.
Myös loppuviikon kappaletavaralähdön aikataulu on nyt entistä nopeampi. Olemme aikaistaneet lauantain kappaletavaralähtöjemme saapumisaikaa Varsovaan 24 tuntia, eli lähetykset saapuvat Varsovan terminaaliin maanantaisin. Näin pystymme palvelemaan 1-2 vuorokautta aiempaa nopeammilla kuljetusajoilla Puolassa.
Myyntiyhteyshenkilösi DHL Freightissä antaa mielellään lisätietoja.

Naantalin, Turun, Rauman, Kokkolan ja Oulun satamien lakonuhka siirtyi kahdella viikolla -

26.1.2018 - Viiden sataman nosturinkuljettajia ja satamavalvojia koskeva lakonuhka on siirtynyt kahdella viikolla. Päätöksen siirrosta teki työministeri sovittelijan esityksestä. Lakko voi alkaa aikaisintaan 12.2., mikäli ratkaisua työriitaan ei sitä ennen löydy. Alunperin lakon oli ilmoitettu alkavan 29.1.2018. DHL seuraa tilanteen kehittymistä tiiviisti; päivitämme tilannetietoa nettisivuillemme ja tiedotamme asiakkaillemme tarvittaessa palvelumahdollisuuksistamme.

Poliittinen mielenilmaisu perjantaina 2.2. - vaikutuksia kuljetuksille -

25.1.2018 - SAK järjestää perjantaina 2.2. poliittisen mielenilmauksen, jossa on mukana useita sen jäsenliittoja. Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT seisauttaa Suomen satamat 24 tunniksi 2.2. klo 6.00 - 3.2. klo 6.00. Mielenilmauksella on vaikutuksia on myös kuorma-autoalalle sekä terminaalien toiminnalle.

Oletuksena on, että 2.2. klo 6.00 - 3.2. klo 6.00 ahtaajat eivät pura tai lastaa laivoja Suomen satamissa. Tästä aiheutunee jonkin verran häiriöitä DHL Freightin toimitusaikoihin sekä vienti- että tuontikuljetuksissa. Odotamme tietoa varustamoilta mahdollisista poikkeusaikatauluista, jotta voimme suunnitella kuljetusyksiköiden kulun mahdollisia viiveitä minimoiden. Suosittelemme mahdollisuuksien mukaan aikaistamaan vientilastauksia alkuviikolle.

Lakonuhka mm. Naantalin ja Turun satamissa 29.1. alkaen -

25.1.2018 - Suomen Merimiesunioni sekä Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ovat ilmoittaneet torninosturinkuljettajien sekä satamavalvojien aloittavan maanantaina 29.1. klo 6 lakon viidessä Suomen satamassa, ellei näitä koskevissa työehtosopimusneuvotteluissa päästä sitä ennen yhteisymmärrykseen. Tilanteen sovittelu on siirtynyt valtakunnansovittelijan alaisuuteen ja ratkaisun toivotaan syntyvän ennen maanantaita.

Mikäli lakko toteutuu, se tulee aiheuttamaan viiveitä sekä tuonnissa että viennissä DHL Freightin Skandinavian liikenteelle, joka kulkee Turun ja Naantalin satamien kautta. Pyrimme tarvittaessa reitittämään kuljetuksia mahdollisuuksien mukaan niiden käytävien kautta, joihin lakko ei vaikuta, mutta viiveet ja lisäkustannukset ovat todennäköisiä. Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja tiedotamme asiakkaillemme tarvittaessa palvelumahdollisuuksistamme.

Talvimyrskyt haittaavat kuljetuksia Euroopassa -

18.1.2018 Myrskysää manner-Euroopassa haittaa mm. maantiekuljetuksia, erityisesti Saksassa ja Alankomaissa. Myrskyn vaikutukset tuntuvat myös rautateillä, joten viiveet ovat mahdollisia Italian ja Suomen välisissä kuljetuksissa, joista suuri osa kulkee Pohjois-Saksan ja Veronan välillä rautateitse.

Kovan tuulen ja merenkäynnin vuoksi odotettavissa on myös viiveitä Suomen ja manner-Euroopan väliseen laivaliikenteeseen.

Talvimyrsky aiheuttaa viiveitä Ruotsin sekä Norjan ja Tanskan liikenteille -

17.1.2018 - Kovan tuulen ja merenkäynnin seurauksena Ruotsin ja Suomen välisiä laivavuoroja on jouduttu perumaan, mikä aiheuttaa viivästyksiä myös DHL Freightin tuonti- ja vientikuljetuksille. Telakointien vuoksi viikkojen 2-8 aikana laivaliikenteessä on muutenkin vähemmän kapasiteettia, ja myrsky vaikeuttaa tilannetta entisestään.

Norjassa liikenneolosuhteet ovat tällä hetkellä erittäin haasteelliset. Siellä lumimyrsky viivästyttää maantiekuljetuksiamme.

DHL Freightin asiakaspalvelu antaa tarvittaessa lisätietoja lähetyksienne kulusta.